Reklamlarda Ünlü Kullanımı

May 3, 2006 at 12:00 pm 3 comments

Günümüz teknolojileri (uzaktan kumandalı TV, video kontrol sistemleri, kablo ve uydu yayınları) programlanmış reklamcılığın üzerindeki tüketicilerin gücünü arttırmaya hizmet etmektedir. Bu artırılmış kontrol ve güç, reklam endüstrisindeki rekabeti keskinleştirmektedir. Reklamlarda ünlülerin kullanımı tüketicilerin ilgisini hapsedip, reklama yöneltmeye yardım ederek bu rekabetci baskıyı hafifletir. (Çocuklar Duymasın dizisinin iki erkek yıldızı Tamer Karadağlı (Haluk) ve Furkan Kızılay’ın (Havuç), sırası ile Digitürk ve Turkcell reklamlarında yer alarak, bu iki firmanın reklamlarının izlenme oranlarını arttırması bir örnektir.)

 

Ünlüler, gürültülü ve karmaşık medya ortamlarında, firmaların reklamlarının göze çarparak diğerlerinin arasından sıyrılmasına ve dolayısı ile iletişim kabiliyetinin arttırılmasına yardım eder. (Basketbol Milli Takımı’mızın yıldızlarından İbrahim Kutluay’ın ve ve birçok mankenin esprili bir şekilde kullanılarak BonusCard reklamlarında oynatılması, Garanti Bnakası’nın vermek istediği mesajın algılanmasına yardım etmektedir.)

 Yeni bir ürünün başlangıç konumlandırmasında ünlüler, anında kişilik ve cazibe kazandırdığı için çok büyük kazançlar sağlayabilir.(Molfix’in ticari hayatına başlarken Hülya Avşar’ı kullanması, bu firmaya %15,8’lik pazar payı kazandırmıştır.)Bunun yanında, ürünler için geliştirilen bazı başlangıç konumlandırma stratejileri tutmadığında veya herhangi bir nedenle konumlandırma stratejisinde değişiklik yapmak zorunluluk haline geldiği zamanlarda, gerekli özelliklere sahip ünlüler sorunun çözümünün öznesi olabilir. (Örneğin, Garanti Bankası ile Osmanlı Bankası’nın birleşmeleri sonucu ortaya çıkan “Çağdaş-Batılı aynı zamanda da Köklü” banka imajı, Fazıl Say’ın piyanosu ve Sertap Erener’in sesinden Türk Marşı ile birlikte Mehter Marşı’nın kullanılması ile pürüzsüz bir şkeilde tüketiciye aktarılmıştır.)

Eğer bir firmanın imajı herhangi bir nedenle zarar görürse, popüler bir ünlüden yardım istemek potansiyel bir çözümdür.(Ülke genelinde 2000 yılında yaşanan kriz ve akabinde bankacılığa ilişkin onca dedikodudan sonra, Pamukbank’ın Şener Şen (İkinci Bahar adlı dizinin finans sorunu bitmez lokanta sahibi) gibi bir şöhreti reklam filmlerinde küçük esnafı destekleyen banka imajı yerleştirmek için kullanımı iyi bir örnektir.)Dünya çapında popülariteye sahip ünlülerin kullanımı yabancı pazarlara girmede çok kuvvetli bir araçtır. (Örneğin, Toyota Corolla 2002 modellerini, Brad Pitt sayesinde New York sokaklarından dünya pazarlarına tanıttı.)

Yazı, B.Zafer Erdoğan’ın iki makalesinden derlenmiştir. (Erdoğan, B.Zafer, “Celebrity Endorsement: A Literature Review” (Journal of Marketink Management, 1999, 15, 291-314); Erdoğan, B.Zafer, “Neden Reklamcılar Ünlüleri Marka Destekçisi olarak kullanırlar ?” (Pİ Dergisi, Temmuz 2003))

Entry filed under: Ders Notları. Tags: .

Küçük Tavuk Her Dem Piliç Reklamlarda Ünlü Kullanımı – Devam

3 Comments Add your own

  • 1. web tasarımı  |  August 9, 2010 at 1:06 pm

    Çok güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler

    Reply
  • 2. RT-Creative  |  November 20, 2010 at 9:05 pm

    bencede çok güzel yazı teşekürler dostum!🙂

    Reply
  • 3. neslihan  |  November 22, 2010 at 1:06 pm

    evet gerçekten güzel bir yazı olmuş teşekkürlerimi sunarım🙂

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

%d bloggers like this: