Fortis’ten İdeal Paketler

May 22, 2006 at 8:13 pm 6 comments

Bir süredir Fortis’in paketlerini izliyorum. Önce İdeal Bebek şimdi de İdeal Evlilik paketi. Ne paketlerin içeriğinden bahsedeceğim ne de reklamlarından (gerçi reklamlarını sevdim ama). Benim takıldığım nokta, her iki paketin ana temasının da insanların hayatının çok önemli bölümlerini (evrelerini) oluşturması ve Fortis’in bu temaların avantajını yeterince kullanıp kullanmadığı.

Paketlere baktığınızda, doğal olarak, bankacılık ve sigorta ürünleriyle karşılaşıyorsunuz. Evet, bazı ürün ve hizmetlerin yan yana konduğu, ek avantajlarla süslendiği paketler bunlar. İdeal Bebek’in web sitesi de var. Burada ise, birkaç oyun ve google’da arama yaptığınızda rahatlıkla ulaşabileceğiniz makaleler var.

Bunlar ne yazık ki beni hiç heyecanlandırmıyor. Ben hayatımın bu evrelerinde yanımda olma iddiasında olan bankanın ya da herhangi bir kuruluşun, benim heyecanımı paylaşmasını isterim. Peki bu heyecanı yaratmak için neler mi yapılabilir, aklıma gelenler şöyle;

 

 Siz bebeği/çocuğu olup da karşı karşıya geldiğinizde onlardan bahsetmeyen bir aile gördünüz mü? Son zamanlarda özellikle dikkat ediyorum buna, bebeği/küçük çocuğu olan aileler başka bir konuda konuşmuyorlar. Hatta konu değişince ne yapıp edip, konuyu tekrardan buraya getiriyorlar.

Madem insanlar bu konuda konuşmayı bu kadar çok seviyorlar, Fortis neden buna öncülük etmiyor. Hatta daha da iyisi, neden Fortis çalışanı olan bebekli/çocuklu aileler İdeal Bebek’le birlikte kendi İdeal Bebeklerini anlatmıyorlar.

Düşünsenize, Fortis müşterilerinin bebekleri için açtıkları bloglar İdeal Bebek sitesinde toplanıyor ve Fortis’in hiçbir şekilde oluşturamayacağı bir içerik sunuyorlar bu siteyi ziyaret edenlere. Bu sayfalarda paylaşılanların sadece bebekler değil, bebeklerle ilgili her türlü ürün ve hizmetler olduğunu da unutmamak gerekiyor. Yani Fortis’in yaptığı kampanyalar doğrudan hedef kitleye ulaşmakla kalmayacak tanıdıkları insanlardan (diğer Fortis müşterileri veya blog yazan Fortis çalışanları) geldiği için de spam muamelesi görmeyecek.

 

Evlilik konusunda da malzeme bebekten aşağıda kalmıyor. Ben evlenirken hatırlıyorum da çoğu şeyi çevrenin tavsiyesi ile satın aldım veya yaptım. Çünkü daha önce hiç evlenmemiştim ve bu konuda güvenebileceğim insanların önerilerini dikkate aldım. Neden İdeal Evlilik sitesinde (henüz açılmamış ama yakında açacaklarını tahmin ediyorum) insanlar deneyimlerini paylaşmasınlar. Daha da iyisi, kendi evlilik sayfalarını oluşturup, tüm süreci buradan yönetmiyorlar.

Yani özetle, Fortis’in gerçek insanlarla temas etmesinden bahsediyorum. Onları dinlemesinden bahsediyorum. Birbirlerini bulmalarına yardımcı olmalarından ve Fortis çevresinde bir topluluk oluşturmalarından bahsediyorum. Bir banka olarak, müşterilerinin hayatlarının bu evresinde neler yaşadıklarını anlamalarından bahsediyorum. Onlarla gerçek ilişkiler kurmalarından bahsediyorum. Yoksa, paket içindeki ürünleri ve hizmetleri kopyalamak hiç de zor değil, aynı Akbank’ın cepten kredi uygulamasında olduğu gibi (hepsi aynı artık).

Geldik can alıcı soruya. İyi peki, kurduk bu sanal toplulukları, müşterilerimizi de tanıdık gerçek ilişkiler de kurduk hatta daha da geliştirdik bu söylediklerimizi; “Ama attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değer mi acaba?” diyorsanız, o da Fortis’in bulması gereken bir cevap. (Ben sadece serbest dalış yapıyorum o kadar :))

Ben uçmaya devam ediyorum, aklıma gelmişken söylemeden geçmeyeyim dedim. Fortis'in paketleri biraz da sosyal sorumlu olsalar nasıl olurdu acaba? Hani belediyeler toplu nikahlar düzenler ya, onun gibi bir şey belki de. Örneğin, birbirine aşık ama parasız çiftleri evlendirseler. İdeal Bebek hasta veya özürlü bebeklerin sağlık masraflarına biraz destek olsa, onların arasında da kim bilir ne İdeal Bebekler vardır. Siz ne dersiniz?

http://www.fortis.com.tr/, İdeal Evlilik, İdeal Bebek

Entry filed under: Bankacılık, Serbest Dalış. Tags: .

Tüpsüz Dalıyorum Şampiyon Es-Es

6 Comments Add your own

  • 1. Hakan Serttaş  |  June 3, 2006 at 6:21 pm

    Kesin bu fikrini Fortis’in o ‘harika’ işlerini yapan MovidaplusMap ekibi araklar ve en kısa zamanda hayata geçirir.
    Açıkçası hazır bununla ilgili yazı yazmışken, ajansın Fortis için yaptığı kurumsal kimlik çalışmalarının ne kadar kötü olduğundan bahsetmek istiyorum. İlanlarından tutun da, reklamlarının kalitesizliğine kadar, kurumsal kimlik tasarımındaki bir dolu yanlışlıktan, seçilen font ve rengine kadar her şeyiyle çok kötü bir iş çıkarılmış. O nasıl bir lay-outtur öyle! Bir banka için yapılmış en berbat ilan lay-outu bu. Hiç mi bu işin tasarımcısı bakmıyor etrafına, ya da onca yapılmış kurumsal kimlik çalışmalarını incelememiş? İlanlarındaki ‘yaratıcılık’ için bir şey demiyorum, diyemiyorum çünkü böyle bir şey yok. Oğuzhan Akay ve ekibini bu kadar ‘berbat’ bir iş yaptıkları için kutluyorum. Ve ayrıca Fortis’in böyle orta bir ajansa nasıl geçtiğini ise gerçkten çok merak ediyorum.
    Saygılar.

    Reply
  • 2. zeynepozata  |  June 4, 2006 at 7:54 am

    Ah keşke araklasalar. Hep beraber görümüş oluruz böylelikle işe yarayıp yaramadığını🙂

    Reply
  • 3. MEHMET BASAR  |  July 17, 2006 at 7:38 am

    Cok güzel. Sosyal sorumluluk kismi özellikle süper. Bu konuda daha cok sey yapilmali. Tebrikler….

    Reply
  • 4. gelin  |  April 14, 2007 at 1:16 pm

    fortis kesinlikle size kulak vermeli

    Reply
  • 5. pob  |  March 21, 2008 at 10:29 pm

    Vallahi ne paketi olursa olsun banka kazandığı paraya bakıyor. Bilinçsiz kullanımlar yüzünden 70.000 küsür ailenin evine haciz gelmiş durumda.. Bunlara karşı acil tedbir alınması gerekiyor..

    Reply
  • 6. Mustafa  |  July 22, 2008 at 5:22 pm

    ATM lerden Kredi Kartı Boru Ödeyemiyoruz
    2 Yıldır bana Verdikleri cvp Bunun için çalışıyoruz
    2 Yıldır Yapamadılar Gitti
    Arkadaşlar Fortis Dandik Kıytırık Bi Banka
    Bi Arkadaşta Bula bula İlanlarındaki font un Demodeliğini Fark Etmiş Kaç Kişinin umrunda Aceba Merak Ettim Yoksa Bu Ark. Numunemi ?

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

