Blog Turu Son Hız Devam Ediyor

July 17, 2006 at 6:43 am Leave a comment

İlk üç yazarımızdan (Özgür Alaz, Prof.Dr.İsmail Kaya ve Selim Yörük) sonra, geçtiğimiz hafta da Onur Yüksel ve A.Selim Tuncer Yavuz Hoca‘ya yönelttikleri soruların cevaplarını yayınladılar. Her ikisi de tek bir soru sormuşlar ama sorular da soru hani… 

A.Selim Tuncer oldukça zor bir soruyla karşısına çıkmış Yavuz Hoca’nın:

“Hocam, bir yandan “aracı” medya kuruluşları tüketim kültürünü empoze ederek “tüketici yurttaş” yaratma çabası sergilerken diğer yandan buna karşı bir tavrın, tüketici haklarıyla ilgili bir kültürün ve hukuki altyapının oluşturulmaya, geliştirilmeye çalışıldığını görüyoruz. Siz de bu kitabınızda, bir bilim adamı sorumluluğu ve bir etelektüel içtenliğiyle tüketim alışkanlıklarının yarattığı köleliğe karşı çıkarken, diğer yandan, sahip olduğunuz “pazarlamacı” kimliğinizle, tüketim kültürünün oluşmasına hizmet eden “talep yaratma” amacını zımnen desteklemiş olmuyor musunuz? (Tabii kıyısından köşesinden de olsa, biz de!) Bu durum nedeniyle, kendi içinizde bir ikilem ve açmaz yaşadığınızı düşünüyor musunuz? Bu bağlamda, “yetinen toplum”la “pazarlama” ilişkisini nasıl kurguluyorsunuz?”

Onur Yüksel ise politik rejimlerin tüketime etkisini merak etmiş;

“Ülkelerin politik rejimlerinin tüketime etkisini merak ediyorum. Örneğin bir Arap ülkesi ile Küba arasındaki tüketim farklılığı sadece kültürel bir fark mı? Yoksa rejim etkisi var mı? Çin’in tüketim alışkanlıkları ile Küba’nın tüketim alışkanlıkları daha mı benzer?”

Entry filed under: Blog Turu. Tags: .

Şimdi Gerçekten Tatile Çıkıyorum Blog Turu Sonlandı

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

