Blog Turu Sonlandı

July 18, 2006 at 7:50 am 4 comments

3065694516d3d1c2.jpg23 Haziran’da başladığımız Blog Turu, bugün Marketing Post ‘un yazısıyla sonlandı. Tur hem çok keyifli oldu hem de çok bilgilendirici. Muhteşem sorular geldi tur boyunca. Özellikle A.Selim Tuncer, pazarlama dünyası içindeki çoğu insanın kafasında olan ama sormaya cesaret edemediği tek bir soruyla konuya son noktayı koydu. 

Yeni iş fikirleri ve girişimler üzerine beynimizin her kıvrımını zorladığımız şu günlerde, tüketim kültürünün olumlu ve olumsuz yanlarını bir parça olsun değerlendirmiş ve kendimize ufak da olsa bir mola vermiş olduk. Blog turuna katılan tüm yazarlara ve soruları cevaplandırdığı için de Yavuz Hoca‘ya çok teşekkürler.  

İşte Marketing Post‘un sorduğu sorulardan birisi ve Yavuz Hoca’nın cevabı:

Üniversitelerdeki pazarlama bölümleri tüketim kültürü üzerine ne gibi çalışmalar ve araştırmalar içindeler? Bu çalışmaların ve araştırmaların sonuçları sadece tez olarak mı kalıyor yoksa özel sektör ile paylaşılabiliyor mu?

94398.jpgTüketim kültürü üzerine doğrudan pazarlama bölümünde yapılan uygulamalı araştırmalar maalesef çok fazla değil. Ayrıca tüketim ve kültürü sadece pazarlamanın çalışma alanı içinde de kalmıyor. Sosyoloji, antropoloji, ekonomi ve hata bilişim konularında çalışanlar da bu konularla doğrudan çalışma yapabiliyorlar. Özel sektör ile de paylaşılma söz konusu sevgili Cengiz, şu anda bile tüketim ve tüketim kültürüyle ilgili herkese açık olan, sosyolojik ve sanatsal açılımlar gösteren iki sergi de İstanbul’da ziyaret edilebilir. Bunlardan birisi Osmanlı Bankasında açık bulunan, Meltem Ahıska ile Zafer Yenal’ın hazırladıkları “Aradığınız Kişiye Şu An Ulaşılamıyor(Kitap , Sergi)” ve Aslı Deniz Helvacıoğlu’nun Bebek Lucca’daki “Küresel Gençlik-Tüketilen Duygular” isimli sergileri. Bu güzellikleri yaratan değerli kişilere de gerçekten en samimi duygularımızla teşekkür etmeliyiz.

Blog Turuna Katılan Tüm Yazarlar:

Özgür Alaz

Prof. Dr. İsmail Kaya

Selim Yörük

A.Selim Tuncer

Onur Yüksel

Marketing Post
 

Entry filed under: Blog Turu. Tags: .

Blog Turu Son Hız Devam Ediyor Atina Tatili 2

4 Comments Add your own

  • 1. Gaye  |  July 19, 2006 at 10:29 am

    Tembelliğim sayesinde blog turunu kaçırdım. Bir dahaki sefere umarım : (

    Ama sorulmadık da soru da kalmamış. Bu da bir teselli işte : )

    Reply
  • […] Geçtiğimiz günlerde düzenlenen Zeynep‘in blog turuna tembelliğimden kaynaklanan zamanında soru gönderememe nedeniyle katılamamıştım. Ama Özgür‘ün Pazarlama Blogları Karnavalı‘na katılmayı başardım. Bu açıdan kendimi kutlarken (aslında Özgür’ü kutlamam daha doğru), size de iyi okumalar diliyorum. […]

    Reply
  • 3. tahir ile sohbet  |  April 28, 2007 at 9:44 pm

    bende katılmak isterdim.

    Reply
  • 4. sozluk  |  July 12, 2007 at 1:18 pm

    keske turu yakalasaydim diyenlerdenim. ama yorumlarla telafi edilebilir umarim.

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 320,853 hits
free webpage counters

