Kopyalama işini abartanlar: İskenderiye.com ve gurme.net

September 13, 2006 at 11:33 am 5 comments

Aslında çok da beklenmedik bir olay değil size anlatacağım ama biraz abartmış adamlar. Site istatistiklerini incelerken gurme.net diye bir sayfadan benim son yazıma gelen ziyaretçiler olduğunu gördüm. Gidip baktım. Benim yazımı aynen almışlar, altına da zeynepozata tarafından yazıldı diye bir not düşüp bana link vermişler. Kimdir bu blog diye bakındım ama bir bilgi bulamadım. Açıkçası, çok da uğraşmadım. Bana link vermiş, e iyi de yapmış dedim ve geçtim.

Sonra, Mutfakta Zen blogunun yazarı Tijen Hn‘dan bir yorum aldım. Bu sayfanın, hemen tüm yemek bloglarını kopyaladığını ve bunu da blogların sağladığı bedava içeriği kullanarak reklam almak için yaptığını söylüyordu. Sayfada bir tur atınca durumun aynen böyle olduğunu anladım. Ancak durum çok daha kötüydü.

Yemek blogları sayfalarında sadece yemek tarifi vermiyorlar. Yeri geliyor okuyucularıyla kendilerine ait özel bilgileri de paylaşıyorlar. Aynen biz diğer blog yazarlarının yaptığı gibi. Gurme.net, anlaşılan otomatik bir programla alıyor yazıları bloglardan, hiç utanmadan insanların bu özel paylaşımlarını da sayfasına taşımış ki bunlar içinde inanın çok özel şeyler de var.

Dahası Mutfakta Zen’in bu sayfa hakkında şikayetlerini içeren yazısını da aynen kopyalamışlar ancak içinden kendi işlerine gelmeyen bölümlerini çıkartmışlar. Üstelik yaptıkları bir iki alıntı da değil. Yemek blogları ne yayınlarsa aynen alıyorlar sayfalarına. Yani işin dozu biraz kaçmış. Elbette beğenilen yemek tarifleri alıntılanabilir. Sonuçta internette yayınladığınız her yazı için bu yol açık. Bunu kontrol etme şansınız yok. Ama bu işin de bir adabı ve dozu olmalı diyorum. Üstelik bu adamlar alıntılamayı da tamamen ticari bir amaçla yapıyorlar. Yani blog yazarı falan değiller. Bu sayfayla savaşmanın resmi bir yolu var mıdır bilmiyorum ama en azından biz blog yazarları ve okuyucular olarak kendilerini protesto edebiliriz. Yaptıklarını ve bunun yanlış bir iş olduğunu bilmeyenlere anlatabiliriz.   

Aslına bakarsanız, benim sayfam buraya nasıl karıştı onu da çözemedim. Düşünün şimdi, sayfada sürekli yemek tarifleri var ama arada bir de benim sponsorluk, fokus grup gibi alakasız yazılarım var. Hayır benin sağladığım içerik sayesinde para kazanıyorlarsa da helal olsun adamlara. Benim yapamadığımı yapmışlar, ne diyeyim. İşin şakası bir yana, büyük ihtimalle yemek bloglarının içeriği reklam gelirlerinin artmasını sağlıyor, anlayacağınız ben araya yanlışlıkla karışmışım. Yani adam kopyalıyor ama ne kopyaladığına bakmıyor bile.

Bakalım bu yazımı da kopyalayacaklar mı?

Entry filed under: Diğer Bloglardan Haberler, Genel.

Akademisyenlerin araba arkası yazıları Bloga kadrolu konuk yazar aldım

5 Comments Add your own

  • 1. tijen  |  September 13, 2006 at 12:22 pm

    tesekkürler! mine’nin söyledigi gibi bu adamlari google’a da sikayet edersek haksiz yere gelir elde ettikleri için bugüne kadar hak ettiklerini de alamayabiliyorlarmis! bilesin. ben sikayet notumu gönderdim! ne kadar çok sikayet olursa o kadar ciddiye alinir diyorum. sen de bunu siteye eklersen sevinirim.
    tijen

    Reply
  • 2. onuryuksel  |  September 13, 2006 at 5:40 pm

    Sen nasıl karıştın bu komplaya Zeynep :=) adamlar resmen şirket kurmuşlar ne gelirse sömürüyorlar. Digg’in ilginç bi versiyonu olmuş. Çaldıkları metinleri sıra ile giriyorlar. Ama insaflılarda baksana linkte vermişler. Ama ben bu sitenin şikayet uzerine kapanacağını pek sanmıyorum. Farklı bir şeyler yapmak lazım. mesela. aynı internet sitesinin com uvs uzantısı alınır. içerik aynen ondan kopyalanıp yapıştırılır. 🙂 aklıma gelen şimdilik bukadar…

    Reply
  • 3. zeynepozata  |  September 13, 2006 at 7:57 pm

    Valla ben nasıl karıştım bu işe onu ben de çözemedim 🙂
    Ama haklısın. Bu adamların şikayet falan dinleyeceğini ben de sanmıyorum. Belki Tijen’in Google’a şikayet önerisi bir sonuç verebilir.

    Reply
  • 4. Qaan  |  September 14, 2006 at 8:51 pm

    yazınızın içeriğinde göremedim ama başlıkta var… iskenderiye.com
    Zaten adamlar tüm bloglar birleşsin filan gibi bir slogan atmışlar. Birkaç yazıma burada rastladım. Otomatik bir programla yapıyorlar sanırım. Blogun ana sayfasından alıp, trackback veriyorlar. Bunu nasıl anladım? Ben ana sayfada yazının tümünü yayınlamıyorum. Başlıkla ilgilenenler “MORE” a tıklamak zorundalar. Bu adamcağızlar anasayfadan kopyaladıkları için, yazının sadece ilk paragrafı geliyor, gerisi yok. onun için manasız kalıyor tabi. Birkaç yazımı böyle görünce uyarı olarak kendilerine comment olarak yazdım, kendi başlığımın altına. O günden beri tekrar etmedi aynı olay. ama mevcut olanları da kaldırmadılar. hani sadece bir fikir. böylece onların sayfasna girenler sizin yorumunuzu da okurlar. Emeğe saygı gösteren size gelir 🙂

    Reply
  • 5. iboyavuz  |  September 21, 2006 at 10:28 pm

    Merhaba ,
    Site istatistiklerini incelerken gurme.net diye bir sayfadan benim son yazıma gelen ziyaretçiler olduğunu gördüm.

    eger boyle olmasa idi o zaman zaten suc teskil ederdi.
    Cunku RSS nizi acan sizsiniz ve gurme.net RSS paylasiminizi kullaniyor. ( RSS bilgilernizin bashka sitelerde sizin istediginiz sekilde yayinlanmasi icindir ) . ve sitenize geri donen trafic oldugunu soyuyorsunuz ki buda RSS nin baska bir avantajidir sitenize verdigi.
    Tijen hanimin istegi uzerine gurme.net i 2 gun durdurduk ve arkasindan hem acmak zorunda kaldik hemde kendilerinden ozur dilemek zorunda kaldik.. Biz bunu yapabiliyorsak sizlerde yapmalisiniz die dusunuyorum. Aslinda sizler ozurunuzu dilemissiniz bile , cunku arama motorlarinda iskenderiye – yada gurme yada hatta sadece yemek tarif kelimelerini aratinca sizlerin tarifleri yerine bu yazdiginiz suclamalar vs. ile onlarin istelerine linkler cikior buda trafiklerini oldukca artirmistir.
    yani sayenizde gurme.net olducka buyuk bi trafik kazandi.
    Size daha fazla yazmayacagim cunku yoruldum siz 7 inci tarif sitesiniz cevap yazdigim RSS ve olayin gercek boyutu ile ilgili diger tarif sitelerindeki yazilarimi okuyunuz.

    Saygilarimla ,

    Turkay DARCAN
    Aynet Bilisim Teknolojileri A.S

    Reply

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Popüler Yazılar

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 358,931 hits
free webpage counters