Spamm… Spammm… Spammmm… Reklamın iyisi kötüsü olmaz demişler, halt etmişler!

September 14, 2006 at 10:47 pm 2 comments

Sabahları çok nemrut uyanırım. Bir arkadaşımın çok hoş bir lafı vardır; “Sabahları o kadar sinirli uyanıyorum ki, dünyayı yok edecek düğme elimin altında olsa, basmakta tereddüt etmem.” der. İşte ben de çoğu sabah böyle uyanırım. Tabi bu nemrutluk ve sinir hali ilk sigaramı içene kadar da devam eder genellikle. Bu yüzden de sigara içmeden maillerime bakmam, insanlarla sohbet etmem. Yoksa ne yapacağım belli olmaz.

İşte bu sabah da böyle sabahlardan birisiydi. Ama tek fark sigaramı evde unutmuş olmamdı. Çıkıp sigara almadan şu maillerime (pardon ya e-posta diyecektik burada) bir bakayım dedim. Hay bakmaz olaydım. Mipsis diye bir firmanın gönderdiği reklam e-postası, spam kutusu yerine gelen kutusuna düşmüş. E haliyle biraz da sinir var üstümde, hemen bir cevap gönderdim; “Kimsiniz, mailimi nereden buldunuz? Benim bir talebim ve iznim olmadan bana mail göndermeyin lütfen bir daha!” diye. Asıl hikaye bundan sonra başlıyor. [DEVAM]

kassandra.jpg

Fotoğraf: Kassandra

Entry filed under: Deneyimler. Tags: .

Bloga kadrolu konuk yazar aldım

2 Comments Add your own

  • 1. Bülent Akgül  |  February 26, 2007 at 2:58 pm

    Sayın Zeynep Özata

    Ben bu spam mailler konusunda, lazım olur diye çok da derinleşmeden bir araştırma yapmıştım. Elde ettiğim yegane sonuç tüm dünyadaki e-postaların %90’dan fazlasının spam olduğu idi. Yani ne işe yarar, ne getirir, ne götürür bilen (hadi daha güzelini söyleyeyim ölçebilen) yok.

    Yorumlarınıza katılmamak elde değil, ancak ben bu firmanın farklı bir iletişim politikası yürüttüğüne kanaat getirdim. Yani potansiyel müşterini kızdır, kışkırt, saçmalasan da güldür… Yoksa akl-ı selim bir firmanın plan dahilinde olmadan bunları yapacağına inanamam. Bu firmanın farklılaşma konusuna gönül verdiğine, bu yola baş koyduğuna ancak zeka katamadığına inanmak istiyorum.

    Saygılar…

    Reply
  • 2. zeynepozata  |  February 28, 2007 at 7:49 pm

    Bülent Bey merhabalar,

    E-postaların yarattığı kirlilik her geçen gün büyüyor ve ne yazık ki firmalarımız bunun farkında ola ola bu işi yapmaya devam ediyorlar. Gönderdikleri e-postalar spam filtrelerine takılmasın diye yazılım geliştirmek için öylesine meşguller ki tüketicinin feryadını duyamıyorlar.

    Bu firmaya gelince, bunlar hiç akıllanmayacak grupta olanlar. Sonuçta bu e-postaları göndermenin bir maliyeti yok onlara ve buradan gelecek tek bir müşteri bile kardır diye bakıyorlar olaya. Burada çok büyük bir eksiğimiz de ortaya çıkmış oluyor. Yasalarımızın bu konudaki büyük eksikliği. Halbuki, bu firmanın tüm bilgileri var. Ben bir tüketici olarak bu firmayı şikayet edip, bana ait e-posta adresini izinsiz kullanmaktan dolayı ceza almasını sağlayabilsem, bakın bir daha böyle bir girişimde bulunabiliyorlar mı? Ne yazık ki böyle uygulamalar, gerçekten pazarlamayı etik değerlerle uygulayan firmaların önündeki en büyük engeli oluşturuyor.

    Katkınız için teşekkürler ve saygılar.

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

