The Laws of Simplicity

September 17, 2006 at 1:32 pm 4 comments

Ne zamandır yeni çıkan kitaplara bakmıyordum. Brand Autopsy‘de dolaşırken The Laws of Simplicity isimli yeni bir kitap gördüm. Yazarı MIT Media Lab’den John Maeda. Aynı zamanda ünlü bir grafik tasarımcısıymış.

simplicity_1.jpg

Maeda, iş ve insan hayatının özellikle de ürün tasarımlarının karmaşık yapısını sadeleştirmek (kolaylaştırmak da diyebiliriz belki burada) için 10 maddelik bir liste hazırlamış. İlk madde, gereksiz olanı çıkart diye başlıyor. Ama ilerleyen maddelerde, unutmatın ki bazı şeyler doğası itibariyle karmaşıktır ve basitleştirilemez/sadeleştirilemez de diyor. Özetle söylemek gerekirse, kitap sadelik/basitlik (simplicty) ile karmaşıklık (complexity) arasında nasıl bir denge kurulabileceğini/kurulması gerektiğini anlatıyor. Aslında bu konuya dikkatimizi çeken ilk kişi Altı Üstü Tasarım’dan Mehmet. Sık sık bu konular üzerinde duruyor. Sanırım önümüzdeki dönemde bu konu daha da önem kazanmaya başlayacak.

Peki tüketicilerin şu karmaşık hayatlarını kolaylaştırmak için biz pazarlamacılar yeterince sadeleştirebiliyor muyuz uygulamalarımızı?

Ekleme: Bu konuda karşıma çıkan güzel bir örnek: realsimplefurniture.com (Kaynak: Springwise.com)

Ekleme2: A.Selim Tuncer, bu konunun mesajdaki yalınlık konusuyla da ilgili olduğunu hatırlattı. Konuyla ilgili yazılarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Fare deliğine sığmamış, bir de kuyruğuna ‘mouse’ bağlamış!  

“Logomuzu biraz daha büyütün. Yerimiz var, lütfen biraz daha!”

Entry filed under: Değişen Pazarlama, Kitap. Tags: .

Postmodern Tüketici Araştırmaları

4 Comments Add your own

  • 1. A. Selim Tuncer  |  September 17, 2006 at 10:10 pm

    Yazar tam olarak ne demek istiyor, bilmiyorum, ama benim bu konudaki görüşüm şudur: Önemli olan muhatabın algısına kolaylıkla nüfuz edebilecek bir etki yaratabilmektir. Mesela bir ağaç ve bir sözcük gibi yalnızca iki elemandan oluşan grafik tasarım aslında son derece yalındır, ama ağaç kendi içinde karmaşıktır. Eserin muhatabı ağacın karmaşıklığıyla ilgilenmez, o sonuçta tek bir mesaj alır, ağaç.

    Ben şöyle diyorum; o ağaç ne kadar karmaşık bir yapıya sahip olursa olsun yalındır. Bütüncül algılamada ağaçtır yani; karmaşık veya sade olması sonucu değiştirmez. Ancak onun “Burada ağaçtan başka bir şey görme, detaylarıyla ilgilenme!” mesajını vermesi toplam tasarımla ilgilidir, kendisiyle değil. O da ayrı bir maharet tabii.

    Yazarın karmaşıklıktan (complexity) kastı “kendi içinde karmaşıklık, toplamda yalınlık” mıdır acaba?

    Neyse, bu da benim görüşüm.

    Reply
  • 2. zeynepozata  |  September 18, 2006 at 6:40 am

    Ay amma karışık olmuş bu yorum🙂 Vala kitabı okumadım, kitabın web sayfasında turladım sadece. Adamın söylemek istediği anladığım kadarıyla karmaşıklıkla yalınlığık arasında denge kurulması gerektiği.

    Bu arada şu 10 kuralı da aktarayım burada. Ama türkçeye çeviremeyecek kadar yorgunum bu sabah🙂 Affedin beni.
    Law 1: Reduce
    The simplest way to achieve simplicity is through thoughtful reduction.

    Law 2: Organize
    Organization makes a system of many appear fewer.

    Law 3: Time
    Savings in time feel like simplicity.

    Law 4: Learn
    Knowledge makes everything simpler.

    Law 5: Differences
    Simplicity and complexity need each other.

    Law 6: Context
    What lies in the periphery of simplicity is definitely not peripheral.

    Law 7: Emotion
    More emotions are better than less.

    Law 8: Trust
    In simplicity we trust.

    Law 9: Failure
    Some things can never be made simple.

    Law 10: The One
    Simplicity is about subtracting the obvious, and adding the meaningful.

    Reply
  • 3. A. Selim Tuncer  |  September 18, 2006 at 9:07 am

    Yorum da beğendiremiyoruz. Kendi yazılarını yine kendin yorumla o zaman:)

    Reply
  • 4. zeynepozata  |  September 18, 2006 at 10:00 am

    Yorumu beğendim, niye beğenmeyeyim. Sadece takıldım, hani konuyla ilgili olarak karışık bir yorum olmuş diye🙂

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

%d bloggers like this: