Bugünlerde dünya daha bir güzel görünüyor sanki…

November 13, 2006 at 8:25 pm 18 comments

Selim Tuncer biraz daha yazı yazmaz ve karnaval logolarını üstüste koymaya devam edersem sayfanın çökeceği konusunda beni uyarınca, şöyle bir silkinip kendime gelmenin vaktinin geldiğini anladım. Gene süper uzun bir cümleyle yazıya başlamış oldum böylece.

Bundan yaklaşık 2 ay kadar önce doktora yeterlilik tarihim belli oldu: 10 Kasım 2006, Cuma . Önceleri sakin sakin çalışırken sınav tarihine yaklaşık 1 ay kala bir panik havası çökmeye başladı üstüme. Yok bu iş böyle olmayacaktı. İmkanı yoktu kalan süre içinde okumak istediğim şeyleri bitirmeme. Böyle düşündükçe paniğim daha da artıyordu. Okunacaklar gözümde daha da büyüyordu. Tabii, haliyle sinirlerim de gerilmeye başlamıştı.

395184_7423.jpg
Yapılacak tek şey vardı. Eve kapanıp bu 1 ayı okumalarımı tamamlamaya çalışarak geçirmek. Kendime ultra sıkı bir rogram hazırladım. Gün gün, saat saat ne yapacağım, ne okuyacağım yazıyordu planda. Tek sorun bir türlü programa başlayamamamdı. Günler geçiyordu ama ben programa, program da bana bakmaktan öteye geçemiyorduk.

İşte tam bu günlerde yardımıma sevgili Selim Tuncer yetişti. Her zamanki sakinliği ve mantıklı yaklaşımlarıyla kendime gelmeme yardımcı oldu. Öncelikle sakin olmam gerekiyordu. Daha önümde dünya kadar zaman vardı. Üstelik bunlar hiç bilmediğim şeyler de değildi ki. Sadece tekrar edecektim. Bir programım olmalıydı ama bu program beni boğarak öldürmemeliydi. Son olarak biraz da manevi desteğe ihtiyacım vardı. Anneanneler ne güne duruyordu. Biraz okunup üflenmenin kime zararı olurdu ki? (Buna bilime postmodern bir yaklaşım diyebilir miyiz acaba?)

Neyse efendim, lafı çok uzatmayalım. Benim yöntemin işe yaramadığı belliydi. Ben de kendi programımı bir kenara bırakıp, sevgili Selim Tuncer’in önerilerine uymaya karar verdim. Kendimi çok sıkmadım, canım çalışmak istemediğinde geniş aralar verdim (hatta evde ekmek bile yapmayı denedim bu arada). İşin ilginç yanı, okumam gerekenlerin büyük kısmını da bitirebildim bu süre içinde.

Nihayet 10 Kasım 2006 günü geldi çattı. Sabahtan yazılı sınava girdik. Sınav sonrası bir gerginlik ve sıkıntı süreci yaşandı. Öğleden sonra sözlü sınavlar yapılacaktı. Saat 14.00’e yaklaşırken yazılı sınavlardan geçtiğimiz belli oldu. Sözlüye ilk İçlem girdi. Ben saat 15.00’de girecektim. Hayatımın en uzun 1 saatiydi belki de. 15.00’de ben girdim içeri. Bir saat sürdü sözlü. Sakın içerde ne olduğunu sormayın çünkü ben de çok net hatırlamıyorum. Kesik kesik sahneler var sadece gözümün önünde. Sonra bana teşekkür ettiler ve dışarı çıktım. Bir beş dakika sonra tekrar içeri girdiğimde hocalarım ayağa kalkmışlardı ve sevgili Yavuz Odabaşı hocam jürinin beni yeterli bulduğunu söyledi. Sırayla beni tebrik ettiler. Bense heyecandan ağlamamak için kendimi zor tutuyordum. O gün akşam kendime gelemedim. Ertesi gün ve ondan sonraki gün de.

Sanırım bugün artık kendime geldim ve doktora yeterlilik sınavını geçtiğime de ikna oldum. İnanılmaz bir hafiflik var üzerimde, dünya daha bir güzel görünüyor sanki…

Sevgili Selim Tuncer. Çok teşekkürler. Bu süreç boyunca yanımda olan ve beni yalnız bırakmayan sevgili İçlem, Tuğba, Meltem ve Mine Hocam. Sizlere de çok teşekkürler. Dualarıyla beni yalnız bırakmayan ailem, size de çok teşekkürler.

En büyük teşekkürü ise sona sakladım. Sevgili eşim Erkan. Tüm o günler boyunca yaptığım kaprislere hiç ses çıkartmadığın, panikleyince sakinleştirdiğin, hüzünlenince güldürdüğün ve bana her zaman destek olduğun için teşekkürler. İyi ki varsın…

Not: Doktora yeterlilik sınavı, doktora dersleri bittikten sonra, doktora tezi yazmaya başlayabilmeniz için geçmeniz gereken iki aşamalı (yazılı ve sözlü) bir sınav. Kapsamı ise, kabaca doktora yaptığınız alandaki her şey.

Entry filed under: Genel. Tags: .

18 Comments Add your own

  • 1. Mehmet Dogan  |  November 13, 2006 at 8:57 pm

    TEBRIKLER. Gercekten gecirdigin surecin ne kadar sancili, dertli ve stresli oldugu akademik bir ortamda calistigim icin cok iyi biliyor ve cok iyi anliyorum.

    TEBRIKLER. Senin adina cok sevindim. Artik sana Doktor mu diyecegiz? :)))

    Reply
  • 2. zeynepozata  |  November 13, 2006 at 9:39 pm

    Yok henüz değil. Bu daha ilk aşamaydı. Önümde zorlu bir tez süreci var. Ondan sonra inşallah🙂
    Bu arada, bu ne hızdır yahu🙂

    Reply
  • 3. Ali Saglam  |  November 13, 2006 at 9:49 pm

    Tebrik ederim…
    Tez zaten tez zamanda biten bir şey, değil mi?

    Reply
  • 4. A. Selim Tuncer  |  November 14, 2006 at 2:01 am

    Tebrikler Hoca’nım. İltifatların için de teşekkürler. Yine de ben, tavsiyelerimi yarım bir güven duygusuyla uyguladığını sanıyorum, ama şimdi sonuç önemli.

    Erkan, sana da geçmiş olsun kardeşim. Zeynep’in anlattığından daha fazla çektiğini sanıyorum:)

    Reply
  • 5. Zeynep Özata  |  November 14, 2006 at 12:54 pm

    Allah allah ya… Niye yarım güven duygusuyla uygulayayım? Valla güvenerek uyguladım, nereden çıktı şimdi yarım güven?

    Ali Bey, teşekkürler. Umarım gerçekten tez zamanda yazılıyordur bu tez🙂

    Reply
  • 6. Ozen Demircan  |  November 14, 2006 at 3:15 pm

    Kocaman tebrikler:)

    Reply
  • 7. Arzu  |  November 14, 2006 at 4:05 pm

    Eğer o sınavlardan geçmemiş olsaydın blogunda üstüste kurdele görmekten gözleri kurdeleye dönen bizler sana neler yapardık tahmin bile edemezsin:)
    Çok sevindim canım. Hayırlı olsun. Yeni ve zorlu sürecinde başarılar dilerim.

    Reply
  • 8. Zeynep Özata  |  November 14, 2006 at 4:57 pm

    Teşekkürler arkadaşlar🙂

    Reply
  • 9. Cengiz  |  November 14, 2006 at 9:30 pm

    Tebrikler Zeynep. Biz de sınava girmiş kadar olduk bu yazını okuyunca. Bu zor aşamayı geçmene sevindim.
    Başarılarının devamını dilerim.

    Reply
  • 10. zeynepozata  |  November 14, 2006 at 11:33 pm

    Teşekkürler Cengiz. Valla bu yaştan sonra kimse sınava girmek zorunda kalmasın. Zor oluyor yaş ilerledikçe yahu…

    Reply
  • 11. onu yüksel  |  November 16, 2006 at 7:16 am

    Tebrikler. Ne sıkıntılı bir dönemmiş. yazını film seyreder gibi okudum. Filmin (yazının) ortasına doğru hadi zeynep yapacaksın biraz daha sabret dedim. Ve mutlu sonla bitti. Klasik Türk Filmi olmuş ama bu sonu sevdim. Tebrikler, tebrikler, tebrikler 3 nokta devam eder

    Reply
  • 12. meltem ve tuğba (nam-ı diğer kankiler)  |  November 16, 2006 at 3:12 pm

    Sevgili görev insanı
    Sınavı geçeceğin konusunda hiçbir şüphemiz yoktu zaten, tekrar tebrik ederiz. Deneyimini paylaşman da iyi olmuş, darısı kanki Tuğba’nın başına…Onu da bekleriz artık kapıda doğum bekler gibi…Manayla bloga girmiş olduk biz de, ah söyleyecek çok şey var da, sınav tebrik edelim derken korsan bildiriye girmesin yazdıklarımız…
    Eh ne diyelim, başarılarının devamını diler….offf çok klasik oldu, anlarsın işte
    Sevgiler

    Reply
  • 13. zeynepozata  |  November 16, 2006 at 7:29 pm

    Yorumu Meltem yazmış, Tuğba da devam etmesine engel olmuş🙂 Her ikinize de tekrardan teşekkürler.

    Bu arada Onur’cum film klasik Türk filmi değil bir nevi gerilim-korku türüydü🙂

    Reply
  • 14. Tunç Kılınç  |  November 17, 2006 at 10:30 pm

    Ben şimdiden Doktor demek istiyorum sana yine de.
    Yakışıyor…

    Tebrikler,
    Sevgiler.

    Reply
  • 15. zeynepozata  |  November 18, 2006 at 11:34 am

    Ooooo Tunç Bey siz buralara uğrar mıydındınız? Hoşgeldiniz efendim. İltifatlarınız için de teşekkür ederim. İnşallah günü geldiğinde doktor da oluruz. Ama daha zamanı var🙂

    Reply
  • 16. ismail kaya  |  November 19, 2006 at 7:15 pm

    Sevgili Zeynep,
    Önce içten tebriklerimi lütfen kabul et. Sonra, tebrikte geç kaldığım için beni affet. Bir süredir, sayısı hızla artan blogları düzenli takip edemez olmuştum.
    Bundan sonrasına nasıl yetişeceğime dair bir çözüm bulmam lazım. RSS filan kar etmiyor. Daha bol zaman gerekiyor.
    Senin gibi birinin yeterlilik sınavında bu derece “gerildiğini” öğrenince, doktoraya “biraz başka açıdan bakanlara” anlatacak yaşanmış bir örnek olarak kullanabileceğimi düşündüm. Senin bu yazını birilerine daha okutacağım. Hatta kimlere okutacağım bile aşağı yukarı belli.
    Evet, tebrikte geç kalmış olabilirim. Ama, böylece tebrik sırasına giren isimler arasında unutulma ihtimalim de epeyce azaldı. Sen de bilirsin ki, listelerin (commentlerin) bir başındakiler, bir de sonundakiler dikkat çekmek açısından daha şanslıdırlar. Onun için araştırmalarda “cevap şıklarının rotasyonuna” ihtiyaç duyulur.
    Tekrar kutluyor, TEZ zamanda TEZini okumayı bekliyorum.
    Bütün ailenizin içi rahat olsun, tez de böyle “kuş gibi” geçecektir. Böyle bir evlatları (ve de eşleri) olduğu için ne kadar övünseler azdır.
    Selam ve sevgiler…

    Reply
  • 17. Tansel Güçlü  |  November 20, 2006 at 6:59 pm

    Tebrikler;
    İşin ilginci doktoraya kabul edilmiş birinin tekrar “yeterli misin bakem” sınavına alınmasını manasız bulduğumu da belirteyim. Seneye bütünleşik doktoraya atlarsam aynı derdi öbür sene ben de çekeceğim. Yok atlayamazsam önce yükseği bitirmem gerekecek. Daha yükseğin ders aşamasında olmama rağmen okumaktan bıktığımı hissediyorum.

    Neyse sen kritik dönemeci atlamışsın. Artık rahat sayılırsın. Tezi üzerine düştüğün bir alanda yaptığın zaman zevkli bir tez de yazarsın. Haydi kolay gele…

    Reply
  • 18. zeynepozata  |  November 20, 2006 at 10:42 pm

    Darısı artık senin başına diyorum sevgili Tansel. Dur daha nereye bıkıyorsun okumaktan yahu. Doktora derslerine bir başla bakalım. Sen o zaman göreceksin asıl bıkmak nasıl oluyormuş. Bu günlerini mumla arayacaksın🙂

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

