Uzun zaman sonra yeniden merhaba…

June 21, 2007 at 9:56 am 8 comments

Zaman hızla akıp geçiyor diyeliden bu yana iki ay geçmiş. Ben hepten yazmaktan uzaklaşmışım sanırım. Yoğunluk bitti bitmesine ama, ben hala yazmaya dönemedim. Bu yüzden biraz hafif şeylerle başlayayım dedim.

Dün gezinirken bir sayfa buldum. Adı altivi.com. Belki bazılarınız biliyorsunuzdur bu sayfayı. İşin doğrusu sayfanın ne yaptığını anlamam oldukça zamanımı aldı. Sanırım açıklamalar kısmını biraz detaylandırsalar benim gibi anlama özürlüler zorlanmayacak. (Benim gibiler diyorum zira eşim bir gittigidiyor kolik olarak sayfanın sistemini hemen kavramış.)

Neyse biz konumuza dönelim. Sayfa kapalı zarf ihale usulü ile işliyor. Her ihale için bir tavan fiyatı var ve siz bu fiyatın altında bir (ya da birden fazla) fiyat teklifi veriyorsunuz. Tavan fiyatlar oldukça iştah kabartıcı. Mesela 1.800YTL’lik bir telefonun tavan fiyatı 550 YTL. İhale, belirlenen zaman dolduğunda ya da belirlenen teklif sayısına ulaşıldığında kapanıyor. İhaleyi kazanabilmeniz içinse en yüksek benzersiz teklifi vermiş olmanız gerekiyor. Bunun anlamı şu; verdiğiniz teklif en yüksek olsa bile sizden başka kimsenin o fiyatı vermemiş olması gerekiyor. En yüksek benzersiz teklif bulunana kadar aşağıya doğru iniliyor.

Ancak, bir ihaleye her teklif verişinizde, o ihale için belirlenen “teklif kayıt bedeli”ni ödemeniz gerekiyor. Örneğin, teklif kayıt bedeli 5 YTL olan bir ihalede 3 fiyat teklifi verecekseniz 15 YTL’yi peşin olarak ödemeniz gerekiyor. Eğer ihaleyi kazanamazsanız ödediğiniz bu tutarlar size puan olarak iade ediliyor. Bu puanlarla yeniden ihaleye giremiyorsunuz. Sadece siteden yapacağınız peşin alımlarda kullanabiliyorsunuz. Bana göre sistemin en sorunlu kısmı burada. Bence bu tutarlar yeni ihalelerde kullanılsa sayfayı kimse tutamaz. Ancak, ihaleyi kazandığınızda bu tutarların ürün ücretinden düşüp düşmediğini anlayamadım.

Aslında çok da yeni bir sistem değil bu. Bildiğimiz kapalı zarf ihale sistemi. Ancak, yeni bir ortam ve farklı kurallarla oldukça ilginç bir iş fikrine dönüşmüş. Yurtdışında benzeri uygulamalar var mı bilmiyorum tabii. Eğer yoksa adamları tebrik etmek gerek. Sayfa nasıl ve nereden para kazanıyor henüz tam olarak anlayamadım. Ama fiyatların iç gıcıkladığı ve insanda teklif verme isteği uyandırdığını söylemeliyim. Bakalım sayfa yeni bir iş modeli olarak kendine yer bulacak mı?

Entry filed under: Değişen Pazarlama, Diğer Bloglardan Haberler. Tags: .

Zaman çok hızlı geçiyor… İlk ATM’leri hatırlayanınız var mı?

8 Comments Add your own

  • 1. Bülent Akgül  |  June 24, 2007 at 9:58 am

    Sevgili Zeynep Hocam,

    Sayfanızı açtım, üstte duran başlığa baktım ve “evet, biliyorum zaman çok hızlı geçiyor” dedim ve tam kapatırken “amanın bu zaman çok hızlı geçiyor değii” dedim.

    Altivi konsepti adını hatırlamasam da daha önce denenmiş, ancak başarılamamıştı. Gerçi o dönem internette alış-veriş henüz emekleme aşamasındaydı, belki de başarısızlığın temel sebebi buydu.

    Dediğiniz nokta önemli; bence de bu teklif verme kısmının ücretli olmasından başka bir seçenek olmalı. Sebebini anlıyorum, sayfayı her açan, olur olmadık insanlar teklif vermesin demişler ama buna başka bir çözüm üretseler harika olurdu.

    Sayfanın nereden para kazandığı hakikatten muamma benim için de, bir yorumcu yazar da öğrenmiş oluruz.

    Altivi reklamını da analiz etseydiniz tadından yenmezdi bu dönüşünüz.

    Saygılar…

    Reply
  • 2. Zeynep Özata  |  June 25, 2007 at 10:45 am

    Yavaş yavaş alışıyoruz işte eski mekanımıza. İnsan ayrı kalınca unutuyor galiba bu işleri. Sistem çok ilginç. Biraz kumar gibi şu anda aslında. Mesela ben cesaret edemiyorum teklif vermeye çünkü yatırdığım para yanacak. Ben sonra bu sayfadan alışveriş yapar mıyım bilmiyorum.

    Altivi’nin reklamlarını görmedim yalnız. Ben sayfayı tamamen tesadüfen keşfettim. Nerede bu reklamlar?

    Reply
  • 3. Bülent Akgül  |  June 25, 2007 at 10:43 pm

    Kafasının çevresinde sarı bir yıldızla doğduğu için hayatı boyunca yalnızlık çeken bir adam, Altivi’nin indirim yüzü oluyor ve hem kendi coşuyor hem de ucuza hasret vatandaşı coşturuyor, özü itibariyle.

    Sanıyorum ki ben bu siteden alış-veriş yapmam hocam, durduk yere para vereceğim, elde mal yok, ben ne anladım böyle alış-verişten.

    Reply
  • 4. zeynepozata  |  June 26, 2007 at 7:35 am

    Al benden de o kadar. Mal yoksa para da yok. Bizden kumarbaz olmaz. Sıfır risk insanları.🙂

    Reply
  • 5. Samet Erdinç  |  August 13, 2007 at 12:42 pm

    Ben site ile ilgili okuduğum en güzel yazılardan birisi gerçekten. Benim takip ettiğim kadarı ile site yaklaşık 9 aydır yayında ve gerçekten kendisine bir yer edinmiş durumda öyle ki klonları bile türemeye başladı. Ben kendi girdiğim 4 adet ihaleyi kazandım ama kazanmak için iyi plan yapmak lazım, sitedeki hareketleri iyi izlemek lazım. Sanıyorum Altivi yakında adını çok daha fazla duyuracak şimdilik suskun ama…

    Reply
  • 6. Jale  |  September 25, 2007 at 11:45 am

    http://www.metacafe.com/watch/673817/

    yukarıdaki adresten Altivi’nin reklamlarını görebilirsiniz.

    Reply
  • 7. amarat  |  October 10, 2007 at 5:32 am

    http://e.entelektuel.com/altivi-ve-vergisel-yolsuzluklar/

    ben de bunları yazmıştım, vergisel açıdan.

    Reply
  • 8. Özgür  |  October 30, 2007 at 11:12 am

    Bu site vergisel açıdan neden sorun yaşasın anlamıyorum çünkü bütün veirlen paraların hepsinin faturası eve postalanıyor, 3-5 ytl bile olsa geliyor. Bence ortada anormal bir durum yok.

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

