Vodafone’dan Ahde Vefa…

July 27, 2009 at 7:44 pm 7 comments

Geçenlerde “İhanet ne zaman başlar?” diye bir yazı yazmış ve Turkcell’e sormuştum (lafın gelişi sordum diyorum zira o tarafta beni ipleyen yok :))

Sevgili Turkcell, 12 senedir her ay gönderdiğin fauraları düzenle ödeyip sana para kazandıran ben, başka operatörlerle seni aldatmayan yine ben. Şimdi sen kalk, zamanında başka operatörü seçmiş olanları bana tercih et. Yahu bu ne nankörlüktür güzel kardeşim. Şimdi ben ne yapayım? Gelip Turkcell’den yeni bir numara mı alayım yoksa başka operatöre mi geçeyim? Kim bilir, belki onlar kıymetimi senden daha iyi bilirler…

Vallahi bu sorumu Turkcell iplemedi ama Vodafone sanki beni duymuşçasına “Ahde Vefa Programını” başlattı. “Beni seçeni de benimle kalanı da unutmam” mesajını verdi. Bir yandan yeni müşteri çekmeye çalışırken sadık müşterilerini de ödüllendirmiş oldu. Diğer operatörlerle zihniyet farkı açıkça ortada sanırım…

Not: Vodafone’a her geçen gün daha da bir yaklaşıyorum ve fakat nedense bu Turkcell’den bir türlü vazgeçemiyorum. Bu nasıl bir tüketici psikolojisidir, ne olur bilen biri anlatsın bana…

Entry filed under: Değişen Pazarlama, Genel, Kampanya. Tags: .

Almanya’daki Türkler nasıl yaşıyor, nasıl tüketiyor? Dijital dantel!

7 Comments Add your own

  • 1. Burak BUDAK  |  July 30, 2009 at 9:23 pm

    Eski kullanıcılarını ödüllendiyor ama reklam berbat.
    Yani reklamda yenilikçi bir fikir istiyor, amcamıza yaşlı gibi davranıyor. Sonra onun dediğini yapıyor.
    Bende bir reklam hatasıdır bu, hep söylemek istemiştim bunu😀
    Bir de reklam girişinde en arkada (Şfak Sezer’in arkasında) “SELİM” yazıyor, ve Türkcell logosuna benziyor. Hiç bir anlam veremedim.
    Teşekkürler🙂

    Reply
  • 2. şahin toprak  |  August 3, 2009 at 10:20 am

    Sizinkine benzer bir duygu ile 3 ay geçirdim. Bana ihanet eden turkcell ,onu bırakamayan ben.O bana kötü davranıyor ama ben onu bırakamıyorum .Tek taraflı ilişki ,nereye kadar . Ayrıldım .

    Reply
  • 3. hg  |  August 24, 2009 at 8:05 pm

    İşin doğrusu insan alışkanlıklarından kolay vazgeçemiyor. Lakin bu numara taşıma olayı bu konuda bir açılım sağladı. Ben de 8-9 yıldır Turkcell abonesi idim. 1 ay kadar önce Avea’ya taşıdım hattımı. Her yöne sınırsız tarifesi cazip geldi. Hiçbir sorun da yaşamadım.

    Turkcell’den aradılar numara taşıma işleminden 10-15 gün sonra. tekrar Turkcell’e dönersem şöyle şöyle avantajlar varmış felan filan. Fırsat bu fırsat deyip mevcut abonelerine yaptıkları muamelenin kabul edilemezliğini lisanı üslüpla bir güzel izah ettim hanfendiye. Ben konuştum o mecburen dinledi. Oh iyi de oldu.

    Numaranızı taşımaktan korkmayın efendim. Uygun bir tarifeyi gözünüzekestirdiyseniz hemen geçiniz. Beğenmediniz mi? Kolayı var, bir diğerine yeniden taşıyabilirsiniz.

    Reply
  • 4. zeynepozata  |  August 25, 2009 at 10:16 pm

    Ben kendi sorduğum sorunun cevabını hiç beklemediğim bir yerde buldum. Trend Group tarafından gerçekleştirilen Kablosuz Gençlik araştırmasında (bakınız The Brand Age, Haziran 2009) gençlerin Turkcell ile ilişkilerini nasıl tanımladıklarına rastladım;

    “Turkcell kendilerine avantajlar sunduğunda “love” geri aldığında “hate” markadır. Turkcell’le daha çok love and hate ilişkisi yaşanmaktadır. Gücü sevdikleri için Turkcell’i sevmekte ancak kendilerini Turkcell’den kurtaracak bir kahramanın arayışı içindedirler. Turkcell güçlü olduğu kadar yazdığı küçüçük ‘koşul’ yazıları ve net anlatmaktan kaçındığı tarifeleriyle kurnaz tüccar gibidir…”

    Vallahi tamamen doğru. Bu arada ben de kendime güç delisi olup olmadığımı soruyorum ve her geçen gün Vodafone’a daha da yaklaşıyorum…🙂

    Reply
  • 5. PINAR SEDEN MERAL  |  November 17, 2009 at 8:09 am

    Hislerime tercüman olmuşsunuz. Vodafon’a geçmek istiyorum ama elim dilim varmıyor. Turkcell’e rağmen Turkcell’den vazgeçmemek için yeni kampanyalara bakıyorum ama yok, hiç avantajlı değil. Peki o zaman neden bu marka sadakati, bu tek taraflı ilişki?

    Reply
    • 6. Cagdas  |  December 3, 2009 at 3:18 pm

      Pınar Hanım, çok hoş söylemişsiniz. Bana göre bu tek taraflı ilişkinizin nedeni “alternatifsizlik”. Maalesef “whataphone:)” veya “ayvaye” şu halleriyle hiç bir zaman o kalitede hizmet veremeyecekler. Artı 2 gün sunup 3.günde vazgeçtikleri kampanyalar da cabası. Hatırlarsanız her yere sınırsız 66ytl diye kampanya yapıp 3 ay sonra durduranlar da onların ta kendisi.

      Turkcell fanatiği değilim, fakat bu sektörde çalışmış biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki aralarında en üst seviye de yönetilen şirket Turkcell. Hem altyapısıyla hem de müşteri hizmetleriyle.

      Şu anki tüm telekom şirketlerinin “kurnaz tüccar” olduğunu göz önünde bulundurursak bir yerden bir yere geçmenin esasen çok ta bir şey değiştirmeyeceğini uzun vadede anlamış oluruz🙂

      Sevgiler, saygılar.

      Reply
  • 7. reklamcı  |  May 2, 2010 at 8:37 pm

    merhaba arkadaşlar;
    ben bı ödev için araştırma yaparken yolum bu siteye düştü.türkcell marka algısını araştırıyordum.sizin kullandığınız güçlüden yana olma doğru galiba.insan psikolojisi her zaman güçlü olanın yanında olmak ister.ama artık bence vadofon da türkcell den az değil.O da bi dünya markası.Türkiyeye yeni girmiş markanın kısa sürede bu kadar iiyi konumlandırma yapması kolay deıl.baksanıza ne kadar çok reklam veriyor.
    ayrıca bu marka sadakati bence bizim aleyhimize olan bi şey sakakat olursa rekabet kızışmaz.bırakın onlar bizi kovalasın biz onları deıl.
    ıyı akşamlar.

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 320,853 hits
free webpage counters

