Türkiye’de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi

May 9, 2016 at 12:44 pm Leave a comment

Biraz geç kalmış olmakla birlikte, çok uzun zamandır vermeyi heyecanla beklediğim bir haberi nihayet buradan duyurma zamanı geldi. Sevgili Muazzez Babacan hocamızın önderliğinde, Türkiye’nin dört bir yanından 30 akademisyenin destek verdiği “Türkiye’de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi” kitabı nihayet Beta yayınlarından çıktı.

KİTAP

Geçen hafta kitap elime ulaştığında içimi tarifsiz bir heyecan sardı. Uzun zamandır hiçbir şeyi bu kadar sabırsızlıkla beklememiştim sanırım. Pazarlama biliminin geçmişini ve bugününü anlatan, geleceğe miras olacak bir eser çıktı çünkü ortaya. Başta Muazzez Hocamız olmak üzere kitapta emeği olan tüm hocalarımıza teşekkür etmek istedim.

Kitapta ne var bu kadar önemli derseniz, kitap temel olarak beş ana bölümden oluşuyor;

  1. Bölüm: Dünya’da ve Türkiye’de Pazarlama Eğitimi’nin Gelişimi
  2. Bölüm: Bileşen ve Düzeyleriyle Türkiye’de Pazarlama Eğitimi
  3. Araştırma Eksenli Çalışmaların Analizi
  4. Yayın Ekseninden Pazarlama Eğitimi: Dergiler ve Internet Televizyonu yayını
  5. Pazarlama Akademisi: Biz Kimiz, Ne Yapıyoruz?

Kitabın ortaya çıkış hikayesinden yapılan analizlere, öncü hocalarımızdan anılarda yaşayan hocalarımıza değin pek çok bölümünü ilgiyle okuyacağınız bu kitabın her pazarlama akademisyenin kitaplığında yerini alması umuduyla.

Yazımı Muazzez Hocamızın önsözünden bir alıntı yaparak bitirmek istiyorum;

“Ülkemizde genç bir geçmişe sahip olan pazarlama biliminin gelişimini ve geleceğe uzantılarının kök saldığı günümüzdeki perspektifini bir arada sunmayı amaçlayan ve farklı kuşaklardan akademisyenlerin gönüllü katkılarıyla oluşturulan bu kitap, öncelikle “dünden geleceğe bakış” açısıyla tasarlanmış ve “geleceğe miras” bırakılacak bir armağan olma duygusuyla beslenmiştir.”

Kitabı almak için tıklayın.

Kitap içinde yer almayan detay analizler için tıklayın.

Kitapta emeği geçen hocalarımız;

Editör: Prof.Dr. Muazzez Babacan

 

Yazarlar (Unvana göre alfabetik):

Prof.Dr. Remzi Altunışık

Prof.Dr. Muazzez Babacan

Prof.Dr. A. Güldem Cerit

Prof.Dr. B.Zafer Erdoğan

Prof.Dr. İsmail Kaya

Prof.Dr. Yavuz Odabaşı

Prof.Dr. Ömer Torlak

Prof.Dr. Cevahir Uzkurt

Prof.Dr. Meltem Nurtanış Velioğlu

Doç.Dr. Canan Eryiğit

Doç.Dr. İpek Altınbaşak Farina

Doç.Dr. Berna Tarı Kasnakoğlu

Doç.Dr. Gül Denktaş Şakar

Doç.Dr. Öznur Özkan Tektaş

Yrd.Doç.Dr. Deniz Akgül

Yrd.Doç.Dr. Pınar Başgöze

Yrd.Doç.Dr. Buket Bora Semiz

Yrd.Doç.Dr. Sezen Bozyiğit

Yrd.Doç.Dr. Oya Eru

Yrd.Doç.Dr. Beyza Gültekin

Yrd.Doç.Dr. F.Özge Baruönü Latif

Yrd.Doç.Dr. Burcu Mucan

Yrd.Doç.Dr. Burak Nakıboğlu

Yrd.Doç.Dr. Zeynep Özata

Yrd.Doç.Dr. Emel Kurşunluoğlu Yarımoğlu

Yrd.Doç.Dr. Eda Yaşa Özeltürkay

Yrd.Doç.Dr. Meftune Özbakır Umut

Öğr.Gör.Dr. Zeki Atıl Bulut

Öğr.Gör. Feyza Tekinbaş Özkaya

Arş.Gör. Mustafa Ünsalan

Entry filed under: Araştırma. Tags: .

Bir kırık, bir tez, bir bebek ve Morhipo: Ortaya karışık bir yeniden başlangıç

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 321,028 hits
free webpage counters

%d bloggers like this: