Magic Bullet gerçekten de sihirliymiş…

August 26, 2006 at 5:38 pm 29 comments

magic.jpgGeçtiğimiz aylarda televizyon karşısında zap yaparken bir reklâma rastladım. Aslında tam olarak reklâm değil de tele-pazarlama kanallarından birindeki ürün tanıtımıydı sanırım. Bir tür blender ya da benzeri bir alet tanıtılıyordu. Alet saniyeler içinde onlarca değişik şey yapabiliyordu. Takıldım kaldım tanıtıma. Aletin ismi Magic Bullet’tı. Arayıp bir tane sipariş etmemek için kendimi zor tuttum. Alet çok güzeldi de bir de eşin dostun televizyonda görüp sipariş ettiği ve sonra da işe yaramadığını anladıkları onlarca şeyin hikâyesi vardı aklımda. Eşime de söyledim ama o da aynı fikirdeydi. Şimdi durduk yere dolapta fazladan bir döküntüye ihtiyacımız olmadığına karar verdik. Sipariş vermedik ama o günden beri de televizyonda her rastladığımızda da ürün tanıtımını seyretmeden geç(e)medik.

Geçtiğimiz hafta bir arkadaşım Magic Bullet aldıklarını söyledi. Arkasından da ballandıra ballandıra aletle neler yaptıklarını anlatmaya başladı. Hayır alete zaten aşık olmuşum, almak için bir bahane arıyorum, üstüne arkadaşım da aldık kullandık, çok başarılı deyince bizi kimse tutamadı. Hemen hepsiburada’ya girilip siparişimizi verdik. Sevgili Magic Bullet’ımız bugün öğlen geldi. Hemen açtık. Önce bir milkshake arkasından da buzlu bir kokteyl (buz, incir, üzüm, armut ve meyve suyundan oluşuyor) yaptık. Bu yazıyı da kokteylimi yudumlarken yazıyorum zaten.

Bütün bayanlara buradan söylüyorum. Düşünmeden alın. Aletin marifeti işi kısa sürede yapmasında değil. Asıl sihir çıkan (aslında çıkmayan desem daha doğru olacak) bulaşıkta. Bu tip aletlerin en büyük derdi ıvır zıvır onca parçanın yıkanmasındadır. Bulaşık makinesine de atmayı sevmem ben bunları. Gerçi Magic Bullet’ın bütün parçaları makinede de yıkanabiliyor ama buna gerek yok. İki çalkalayın tamam. Zaten kirlenen iki parça şey var. Kısa sürede yapabildiği onca şey de cabası. Kahve, çorba, makarna sosu, kokteyl, bebek maması… ne isterseniz yapın. Uzun lafın kısası, eşinize, annenize hediye mi almak istiyorsunuz. Hiç düşünmeden Magic Bullet alın derim ben (tabi sondaki not bölümünü de okuyun önce isterseniz). 

magic-bullet.jpg

Bu kadar reklâmdan sonra gelelim asıl konuya. Bu ürünü almamda ürün tanıtımı mı yoksa arkadaşımın tavsiyesi mi ağır bastı bir türlü karar veremedim. Aslında ürünü tanıtımda beğenmiştim ama güvenememiştim. Arkadaşım ürünün iyi olduğunu söyleyince de almaya karar vermiştim. Ama acaba ürünün tanıtımını görmemiş olsaydım, sadece internetteki bilgilerle, yine arkadaşımın tavsiyesine güvenip Magic Bullet’ı hiç düşünmeden alır mıydım? Bu soruya cevabım nedense hayır oluyor.

Magic Bullet’ı ilk alan arkadaşımızı dinledikten sonra ürünü almaya karar veren benim dışımdaki üç kişi de televizyonda bu ürünün tanıtımını izlemiş. Ama televizyonda Magic Bullet’ın tanıtımını izlememiş olan bir başka arkadaşımıza üründen ve satın aldığımızdan bahsedince, bizimle dalga geçti. Alınır mı hiç öyle televizyondan satılan şey diye. Bunun üzerine ben de merak etmeye başladım;

Acaba ağızdan ağza iletişim tek başına yeterli bir iletişim yöntemi mi? Yoksa ağızdan ağza yapılan iletişimin etkili olması için başka kanallardan yapılan iletişim ile desteklenmesi mi gerekiyor?

Benim için ikinci şık daha ağır basmaya başladı. Yani ağızdan ağza iletişimin, başka mecralardaki iletişim faaliyetleriyle desteklenmesinin daha doğru olacağını düşünüyorum. Sizler ne diyorsunuz? Yoksa Amerika’yı yeniden mi keşfettim?  

Ekleme: Soruma cevap A.Selim Tuncer‘in Pazarlama kantarının topuzu başımızda danklamadan!.. yazısıyla gelmiş.

Not: Yazıma bir destek bulabilir miyim diye hepsiburada’daki yorumları okudum. Olumlu yorumlar çoğunlukta. Ama işin ilginç yanı, yorumların altındaki “Bu yorumu doğru buluyor musunuz?” bölümü. Yorumlar olumlu ama bu yorumlara katılmayan sayısı oldukça fazla. Yorum sayısı 8, “Bu yorumu doğru buluyor musunuz?” bölümüne cevap veren toplam 410 kişi. Ürünün değerlendirmesi yorumlarda verilen puanlarla ortaya çıkıyor ve yorumlar olumlu olduğu için doğal olarak ürün 5 üzerinden 4 puan almış. Ama olumlu yorumlara katılmayan kişi sayısı 307. Yani aslında ürünün kullanıcılar tarafından yapılan değerlendirmesi çok da olumlu değil. Yazıma bir destek bulamadım ama incelenmesi gereken bir başka konu buldum sanırım.

Entry filed under: Serbest Dalış.

Deneyimler.net

29 Comments Add your own

  • 1. A. Selim Tuncer  |  August 27, 2006 at 12:10 am

    Ulaştığın sonuç çok doğru. Buna ne ilave edebiliriz?

    Bu mucizevi aletleri satanların itibarı pek yerinde değil. Bu tür şeylerden belki binlerce satıp sonra ortadan kaybolan şirketler var, ara ki bulasın! Senin söylediklerin de cabası.

    Kategorinin toplam olumsuz imajının bu gibi olumlu şirketlere de işte böyle zararı dokunuyor. Eğer böyle bir olumsuz algılamaya sahip olmasaydın ağıza veya kulağa ihtiyaç da duymayabilirdin.

    Anladığım kadarıyla yorumları yapanlar kullanıcılar, yorumlara katılmayanlar ise, kategorinin bu olumsuz algısıyla zihinleri kirlenmiş kullanmayıcılar… Galiba!

    Reply
    • 2. togay  |  October 31, 2012 at 2:33 pm

      magic bulleti 2007 yılında aldım çok kullandım ve çok da memnun kaldım fakat 1 yıl önce bıçaklı aparatların altındaki lastik koptu ve yedeği de olmadığı için 1 yıldır kullanamıyorum ve malesef ki en kötüsüde tamir ettirecek servis bulamıyorum… alet çalışıyo fakat lastiği olmadığı için boşa dönüyo ve hiç bir işe yaramıyo…

      Reply
  • 3. Marketing Post ™ » Pazarlama Hakkında her şey  |  August 27, 2006 at 5:43 pm

    […] "Aslında temel fark, kadınların ve erkeklerin birbirlerinden farklı olması. Tarihte insanlar herhangi bir pazarlama faaliyetinin kadınlar ve erkekler için eşit ölçüde işe yarayacağını düşünüyorlardı. Ama ben bunun doğru olduğuna kesinlikle inanmıyorum. Ben kadınlar ve erkekler arasındaki farklar üzerine pek çok araştırma yaptım. Antropoloji, insan gelişimi, sosyoloji ve beyin yapısı konularında pek çok kitap okudum. Tüm bunları okuduğunuzda, kadınlar ve erkekler arasında çok keskin farklar olduğunu görebiliyorsunuz." Bunun sonucunda, kadınlara yönelik pazarlama faaliyeti yapan şirketler ürün ve hizmetlerini tanıtırken, bu farklılık üzerine konumlandırma yapıyorlar. İşin özeti şu :Kadınlara yönelik pazarlama yapıyorsanız, pazarlama iletişimi faaliyetinizde, kadın ve erkek arasındaki fiziksel ve ruhsal farklılıkları kullanın. Sizce kaç şirket bunu kullanıyor? Bu soruyu kadınlar daha net cevaplayabileceklerdir.  Mesela geçen günlerde, Zeynep Özata, blogunda yazdığı yazıda, magic bullet isimli bir üründen bahsederken, onu en çok etkileyen şeyi şöyle anlatıyor : […]

    Reply
  • 4. A. Selim Tuncer  |  August 27, 2006 at 9:00 pm

    Gerekli segmentasyon çalışmalarının yapılmadığını söyleyememiz mümkün değildir tabii. Ama senin duyarlılıklarına da gözümüzü kapatmayalım.

    Şimdi bir de “women-men marketing”, ah pardon, “marketing to women/men” gibi şeyler icat etmeyelim. Kadın erkek eşitlğine aykırı:)

    Reply
  • 5. Deneyimler.Net » Archive » Magic Bullet’in sihri!  |  September 26, 2006 at 8:18 am

    […] Zeynep Özata’nın aynı konulu yazısı için tıklayın! […]

    Reply
  • 6. Avni  |  November 3, 2006 at 10:10 pm

    Peki fiyat kimi yerde 60 kimi yerde 129 bin.Bunun izahını yapacak biri varmı

    Reply
  • 7. nayir  |  June 28, 2008 at 4:20 pm

    magı bullet ile ilgili arama yaparken bu yorumları gördüm.Hoş güzel de pazarlama yöntemleri bayanlara yönelik oluyor.Bayanlar ürünleri alıyor.Servis ihtiyacı doğduğunda o zaman erkekler devreye girmek zorunda kalıyor.Her şey kitaplardaki süslü kelimeler le olmuyor.Kataloglardaki ilgili servisi arıyorsunuz cevap ilgilenmiyoruz kapattık.Ve böylelikle gerçekten kullanımı kolay ve faydalı bir ürün pazarlamaya geldimi hoş iyi de satış sonrası problemler ne kadar kimleri ilgilendiriyor.Ben bir süredir servis arıyorum.Maalesef bulamıyorum.saygılarımla

    Reply
  • 8. suleyman cingoz  |  July 23, 2008 at 11:51 am

    magic-bullet guzelliginden herkes bahsediyor. ama hernedense bir allahin kulu bu degerli makinanin servisinden bahsetmiyor.icindeki motora baglı uyum kaplarımızla baglantı kuran dişli plastik kırıldı.sormadıgım yer bildkllerim kadarı ile kalmadı. güzelim dediğiniz magic-bulleti bir plastik dişlisi için rengarenk kapları ile mutfağımın bir köşesine aksesuar olarak kaldırdım şimdilik (garantısı 02.09.2008 de dolacak) MAGIC-BULLET SATICI VE VE MEMNUN KALAN KULLANICILARINDAN YARDIM BEKLİYORUM… saygılarımla

    Reply
  • 9. nur s.  |  December 25, 2008 at 8:49 pm

    blogunuza, MAGIC BULLET urunum icin teknik servis ararken rastladim, rastladigima da memnun oldum. Urun 3 gundur ici domates suyu dolu halde tezgahimda bekliyor, zira ana govdeden, malzeme koydugumuz kucuk hazneyi cikaramiyorum. Satin aldigim site, urunu uzun zamandir satmadiklarini ve bulundurmadiklarini soyledi. Ilginc olani, iki yil kadar ulkemizde cilginlar gibi reklami yapilan urunun su anda ACURA ISTANBUL DA DAHIL hicbiryerde bulunmayisi (ikinci el satis yapan bazi internet siteleri ve pek parlak gorunmeyen bazi web siteleri haric). Bu urun icin Ankara’da servis almak istiyorum. Bilgisi olan varsa ve yorum birakirsa sevinirim.

    Reply
  • 10. yeliz  |  December 27, 2008 at 2:44 pm

    merhaba
    bende magic bullettan çok memnunum ama içindeki pşastik parça kırıldı.Sizlerin de söz ettiğiniz gibi servisi yok.Telefonda da artık kapattık yardımcı olamayız dediler.Ben şimdi ne yapıcam?
    Eğer bu konuda bir bilginiz varsa ya da yardımı olacak bu aletin parçalarını satan site falan bana lütfen ulaşın .
    Teşekkürler

    Reply
  • 11. fatih  |  October 29, 2009 at 6:47 pm

    dişli kırılmasına çözüm bulan varmı :D???? varsa bilgilendirirseniz sevirirm

    Reply
  • 12. ömer coşkun  |  July 12, 2010 at 7:37 pm

    icindeki motora baglı uyum kaplarımızla baglantı kuran dişli plastik kırıldı.yedek parça sinbo teknik servislerinde var .7.5 tl .
    kendi teknik servisi olmaması bence türkiyede satılmamasını gerektiriyor.ama her nedense pek umursayan yok herkes çorbaya bakıyor devlet dahil

    Reply
    • 13. hasan  |  June 25, 2015 at 12:29 pm

      konuyu hortlatıcam fakat sinbo ürün benzerini 2003 tarihinde satmış. Telefon açtım parça bulundurma süresi 7 sene olduğu için geçtiğini ve hiç bir parçasının bulunmadığını söylediler. Anlıyacağınız magic bullet çöp oldu.

      Reply
  • 14. ömer coşkun  |  July 12, 2010 at 7:37 pm

    icindeki motora baglı uyum kaplarımızla baglantı kuran dişli plastik kırıldı.sinbo da var

    Reply
  • 15. selda  |  October 28, 2010 at 9:03 am

    bende uzun zamandır kullanıyorum, çok memnunum ama benim de ana bıçaklı motor kısmı bozuldu. bunu nasıl temin edebilirim.
    Teşekkürler

    Reply
  • 16. ermin  |  February 7, 2011 at 3:08 pm

    sn Nur .S bıçak lı mekanızma ile bardak sıkışmış ise kaynar suyun içinde beklet sonra çevir açılır bendede oldu açtım servis sorunu var heralde motorun üzerindeki güç aktaran mekanızma plastik kırıldı sanırım sinbonunkini alıp takıcam.

    Reply
  • 17. buket  |  March 22, 2011 at 2:50 pm

    Merhaba
    Magic bullet marka mutfak robotumun sizlerin de sıklıkla şikayet ettiği dişlinin arka plastik parçası koptu. Genelin aksine özellikle çocuklara muzlu süt ve benzer içecekler için sık kullandığım robotu birkaç gündür kullanamıyorum. Ürünü getiren firmada battığı için serviste yok. Acaba robotu alıpta kullanmadığı için rafta bekleyen arkadaşlardan bu parçayı satmak isteyen olur mu diye yazmak istedim. Eğer satmak isteyen olursa yüksek metal parçalayıcı olan aparata talibim. Şimdiden teşekkürler. Çünkü yukardaki yorumlarda yazıldığı gibi değilmiş.
    Sinbo bayileri de satmıyormuş.

    Reply
  • 18. buket  |  March 22, 2011 at 2:51 pm

    sayın ömer coşkun
    Parçayı hangi simbo bayisinden aldınız acaba.

    Reply
  • 19. meliha  |  May 7, 2011 at 8:46 pm

    http://www.magicbullet.gen.tr/ şu siteden belki destek alabilirsiniz.

    Reply
  • 20. ahmet  |  July 26, 2011 at 10:58 am

    Böylelikle gerçekten kullanımı kolay ve faydalı bir ürün pazarlamaya geldimi hoş iyi de satış sonrası problemler ne kadar kimleri ilgilendiriyor.Ben bir süredir servis arıyorum.Maalesef bulamıyorum.saygılarımla

    Reply
  • 21. ahmet canlı  |  October 8, 2011 at 12:48 pm

    ben bıçakların arkasındaki dişlilerin yumuşak plastik ten yapıldığından dolayı çabuk yiyiyor ,dişli gidince de bıçak çalışmıyır ,bıçak çalışmayınca makineyi çöpe atın bir işe yaramaz,servisine soruyorsun yedek parça varmı diye yok cevabını alıyorsun ozaman beş paraetmez tavsiye etmiyorum.

    Reply
  • 22. ahmet canlı  |  October 8, 2011 at 12:52 pm

    yedek parçanın olmaması bulunmaması bu markanın ve satan şirketin acizliğini gösterir.yedek parçası olmayan markaları almanızı tavsiye etmem

    Reply
  • 23. HE  |  November 6, 2012 at 12:43 pm

    Satın almış adama Satın alınmamasını tavsiye ediyorsun. Tebrikler…

    Reply
  • 24. şengül  |  December 15, 2012 at 11:01 am

    iyide arkadaşlar bu ürünün bir servisi yok bana hediye geldi ama arızasını yaptıramıyorum biri bilgi verebilirmi

    Reply
  • 25. mete  |  June 30, 2013 at 12:05 pm

    Muhteşem denilen makinanın ,bir servisi yok mu arkadaşlar
    Syg

    Reply
  • 26. Berivan  |  November 1, 2013 at 1:53 pm

    ben de üründen çok memnundum ama son 1,5 yıldır kullanamıyorum. Servisi var ise bilmek isterim

    Reply
    • 27. Aa  |  September 13, 2015 at 10:27 am

      Merhabalar, arıza nedeni ile Robotu kullanamayın arkadaşların kesici parçalarını satın almak istiyorum…servis ve yedek Parça satan bıryer bulamadım..hiç olmazsa birbirimize yardım edelim. Telefon Numaram 0542 625 3922

      Reply
      • 28. Ece  |  August 28, 2016 at 1:37 pm

        Merhaba arkadaslar plastik bozulan parcalarini alibaba yabanci siteden bulabilirsiniz benimde ic8ndeki lastikten koku geliyordu butun parcalarin satisi var bilginize buda benden size sewindirici haber olir insallah 🙂 raflardan insin artik kullanma vakti :)))

  • 29. serdar özenç  |  December 1, 2017 at 10:45 pm

    magic bullet parçaları var dişli bıçaklı kafa bardak slikon conta telden ulaşabilirsiniz 5359480332

    Reply

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


"Uygulamaya elvermeyen teori anlamsız, teoriye dayanmayan uygulama ise kısırdır." Leonardo da Vinci

İletişim

Arşiv

Yakın Takip

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Ziyaretçilerde Son Durum

  • 358,938 hits
free webpage counters